Boosta kroppen!

 
 
 
Smakade två nyheter idag! Den första är Fazers nya bröd, Sesambräck. Små saftiga frallor, färdigskivade med sesam och linfrön.  Den andra nyheten, är egentligen ingen nyhet. Det är bara jag som inte köpt den tidigare. Nämligen  Delikatessyoghurt med smak av vanilj, finns att köpa på hink. Gudomligt god, gjord på äkta vaniljstång!
 
 
När det är mycket att göra på jobbet, så hoppar jag gärna över mina raster. Men man måste ju äta något ibland, då har jag kommit på att Friggs Naturdietbars är väldigt smidiga att ha med sig. Dem går snabbt att äta, man håller hungern i kontroll och de är faktiskt riktigt goda. Favoriten är den blå, kokos/choklad.
 
Igår kunde jag ta min rast på stående fot, medan jag låste grindar, laddade truckar osv. Tidsekonomiskt! Perfekt när man gör jouren som mig, att jobba ensam på golvet i en så stor butik är väldigt stressigt. I alla fall om man är som mig, jag vill att alla avdelningar ska se tiptop ut, under hela kvällen! :)
 
Passade även på att handla hem lite vitamintillskott. Det behövs verkligen så här års, och dessutom så har jag fått för mig att min fruktallergi har kommit pga vitaminbrist. D-vitamin får vi bl.a. genom solen, och i Sverige har vi inte speciellt många soltimmar per dag.
 
Läs mer om D-vitaminen och vad den kan göra för våran hälsa och välmående!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0