Äntligen!!

 
Idag fick jag äntligen mina tapeter! Jag har väntat sen i februari, och de senaste veckorna har jag inte varit trevlig i mina samtal med hyresvärden. Så sent som i måndags så sa dom att det skulle dröja ytterligare några veckor till. Troligtvis någon gång i mitten på november. En arg Fia, krävde kompensation i form av hyresreducering alternativt att de betalade tapeter och lön till en målare, så skulle jag minsann hitta min egen målare. På tisdagen ringde dom och sa att målaren fick en lucka, så han kunde komma på torsdag, dvs idag. Perfekt!
 
 
Svårt att få det bra på bild. En svartmönstrad fondvägg och resten av väggarna är vita. Jag är supernöjd!
 
 
Idag var jag inne i stan, hade bl.a. en dejt med min fina flicka. Hon har äntligen kommit hem från New York. Så vi drog till Vapiano och käka. Pestopasta med pinjenötter, salami och olivolja. Så himla gott! Älskar Vapiano, mysigt, gott och prisvärt! Efter det så blev det girltalk och te på Grodans uteservering, love it!
 
 
Luren har varit ur funktion de senaste dagarna. "Ingen service" stod det. Efter ca 20st omstartningar mailade jag tele2, som skulle skicka ett nytt simkort, ett REK som skulle sms-aviseras. Vilket jag såklart inte kunde hämta ut eftersom jag inte kunde ta emot några sms, och vi har ju lärt våra ombud att inte lämna ut försändelser om kunden inte har något kollinr. Det fick jag ju äta upp!! ;-) Men som tur är, så har vi ju en Tele2 butik nere på stan, så sprang in dit idag och dom fixade det på nolltid. Jaaay, sms, whatsApp meddelanden och mail trillade in ett efter ett. Härligt, man känner sig smått låst utan en fungerande telefon!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0