Jag ser fram emot morgondagen!

I måndags var jag med Lillfia på förskolan. Det uppskattades verkligen, både av C och av flera andra barn. Fick bl.a. en liten pojke efter mig som bjöd hem mig på fika, han trängde sig emellan mig och Lillfia i samlingen flera gånger, bara för att få klappa mig på armen, och stod drömmande och tittade på mig medan vi väntade på lunchen. Hur gulligt är inte det?! Och småflickorna bråkade om vem som skulle hålla mig i handen när vi skulle gå till skogen. Lillfia var i alla fall megastolt över att jag var där och hälsade på, på "pappas vecka" dessutom...!!
 
I onsdags var jag med Lilleman på skolan. Jag hade frågat honom om det var okej, och fick ett solklart JA till svar. Så gissa om jag möttes av en lycklig Lilleman när han såg mig komma gåendes på skolgården! "Mamma, ska du stanna på skolan med mig idag?" Ja, svarade jag med ett leende. "Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Vet ni, min mamma ska vara i skolan idag!" berättade han för sina kompisar, och gav mig en bamsekram. Det värmer i mammahjärtat, även om jag vet, att den lyckan över att ha mamma med sig i skolan, inom relativ snar framtid kommer att förändras. Men jag passar på medan jag får, och njuter av det!
 
Vi gick till skogen, fikade, pratade och lekte där. Vi pysslade, gjorde bl.a. FN-duvor eftersom det var FN-dagen, byggde pärlplattor m.m. Lilleman valde att sitta kvar med mig i matsalen och umgås istället för att springa med de andra barnen ut när det var rast. Mysigt att få vara bara vi. Det händer inte så ofta. Men vi hann leka en del på rasten också, bl.a. så fick Lilleman lära mig hur man spelar King, stolt kille. Mammas kille!
 
Imorgon ska jag också få lite kvalitetstid med min prins. Det är Halloween disco på skolan, och jag ska hämta honom tidigt. Vi ska ut och äta mat, Lilleman väljer ställe, men jag ska ge honom lite andra alternativ än McDonalds ;-)
Sen ska vi hem och klä ut honom. Han ska få vara en liten kirurg, vilket han ser fram emot... Jag med!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0