Lika som bär?!

 
Lillfia har tjatat om rakt hår länge. Hon sitter gärna och borstar mitt hår och sätter i tofsar. Hon blöter ner sitt eget för att det ska bli långt och rakt. Min gumma! Så i helgen testade vi, en gång, för skoj skull. Att platta hennes hår. Värmeskydd och en förväntansfull flicka. Hon var megastolt när hon såg håret hänga fram långt ner över axeln. Hon skakade och slängde med håret. Speglade sig och gick med ett leende hela tiden. Det kändes så konstigt att se hennes lycka, svårt att beskriva. Jag har nog aldrig sett henne så glad. Hon ville ha hästsvans "Precis som du mamma, nu är vi likadana!", och hon ville ta kort, min gullunge!
 
MEN som sagt det var en engångsgrej. Min prinsessa är född lockig, och vill hon ha rakt så får hon fixa det själv när hon blir äldre. Det var bara en kul grej att testa! Fick höra av många att hon blev väldigt lik mig med sitt raka hår.
 
Vad tycker ni?!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0