Att göra eller inte göra...?!

Ovisshet är bland det värsta som finns. Att inte veta, att fundera och ställa frågor till sig själv. Frågor som man egentligen inte själv kan svara på. Frågor där det beror på så mycket annat/andra runt omkring.
 
Just nu funderar jag på min jobbsituation. Jag älskar att jobba, hatar att sitta hemma, och man blir inte direkt rik av att vara sjukskriven heller. I slutet av veckan så har jag återbesök hos läkaren, hon ville att jag skulle ta mig tid till att tänka hur jag ville göra med allt. Jag har tänkt, tänkt och tänkt. Kan meddela att jag fortfarande inte kommit fram till något. Men jag mår illa bara av tanken att behöva återgå till jobbet, och sömnproblemen har fortfarande inte fixat sig. Var vaken till klockan 3 inatt, och det är inte så att jag vänt på dygnet. Är oftast uppe tidigt ändå.
 
Varför kan ingen komma och knacka på min dörr och erbjuda mig drömjobbet?
 
Jag har sökt en del, bl.a. som fritidspedagog. Jag har också blivit förfrågad om en ev. tjänst som mäklarassistent, men vet mer först i nästa vecka. Även en tjänst som mejeriansvarig finns ledig på mitt andra jobb. Chefen rekommenderade mig att söka den. Klarar jag det? Vill jag det? Det är en tjänst med mycket ansvar, och jag vet hur jag jobbar. Ordning och reda, gör om, gör rätt liksom. Jag har mina teorier om hur jag vill att det ska vara och hur det ska se ut på avdelningen. Jag vill t.ex. inte sitta med ett onödigt stort lager, vill kunna erbjuda kunderna så färska varor som möjligt, välfyllda hyllor, rätt prismärkta, snygga gavlar och tydliga erbjudanden.
 
Det har fungerat väldigt bra med exponeringar och försäljning när jag tidigare varit avdelningsansvarig på ICA. Under tiden jag var tobaks och tidningsansvarig, så fick jag höra att försäljningen ökat med hela 30% bara på de 6månader som jag varit ansvarig, och TIDSAM menade att det var mina snygga och genomtänkta exponeringar i hyllor och kring kassan, som ökat försäljningen.
 
Likaså, så fick jag både tobaksskåpen och snusskåpen utbytta på loppet av två veckor, kostnadsfritt, något tidigare ansvariga och chefen försökt med under ett par års tid. Jag hade en bra kontakt med säljaren på Philip Morris, och jag är inte den som har svårt att prata för mig! ;-)
 
Jag har några krav på mina arbetsplatser; bra kollegor, fungerande arbetstider, få den lön man förtjänar dvs. jobbar man bra, så ska det synas på lönespecen, bra kemi med chefen, ett socialt jobb med mycket eget ansvar och utvecklingsmöjligheter. Allt detta är ett faktum och möjligt i butiken, det är bara några småjusteringar på schemat för att det ska passa med barnens lämningar/hämtningar. Men som chefen sa, han är inte omöjlig på den saken, någon timme hit och dit kan man alltid fixa. You just have to love him!
 
Förutom jobb, så har jag ju fortfarande studier med i framtidsplanerna. Har sökt en tid för möte med en studie och yrkesvägledare för att se hur mina möjligheter och alternativ ser ut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0