Påfyllning inför vintern

 
 
 
Världens finaste! Nöjdare flicka får man leta efter...!! Jag kom hem med armarna fulla av shoppingkassar. Shoppade till trollen idag. Bl.a. ny overall och ett tvådelat set, men även massvis av byxor, en hel del strumpor, mössor, tröjor, kjol, klänning m.m.
 
Lillfia som redan klätt sig för dagen, var klädd i en blommig sommarklänning, prickiga strumpbyxor och jeansshorts. Well, smaken är som baken! ;-) Hur som, hon skulle självklart ner och rota i shoppingkassarna, och fann såklart den nya kjolen OCH klänningen OCH en prickig tröja. Allt skulle på, jaa.. ni kan ju tänka er hur hon såg ut, och hur varm hon blev. Inte nog med det. Hon ville ju testa nya overallen, ÖVER alla lager-på-lager kläder hon redan hade på sig! ;-)
 
 
Sprang på den här supersöta klänningen med Lilla My. Jag köper i regel aldrig kläder eller andra saker för den delen heller, med Disney, Bamse eller andra figurer.. men just Lilla My, och i en sån enkel men lekfull design. Det var kärlek vid första ögonkastet!
 
Lilleman var inte lika intresserad. Men blev sjukt besviken när han såg att jag valt att köpa ett tvådelat set till honom. Jättesnyggt och stilrent set. Svarta termobyxor, en snygg matchande blå jacka och en blå mössa med stjärnor. Men det dög icke, han ville ha overall, och jag fick höra hur mycket han hatade både termobyxor och mig.
 
Lite tråkigt, men jag tror han inser att ju äldre han blir, att det inte är så dumt med tvådelat ändå. "Stor-pojke-kläder" ju! Dessutom smidigt att kunna variera över och underdel, eller bara ha ena delen lite mildare dagar eller kortare sträckor... Ja ja, ni hajjar vart jag vill komma! ;-)
 
 


Kommentarer
Terese

Fia, tänkte bara säga att jag börjat blogga IGEN.... ;-) det klart du ska följa! Vad blev det för maskerad dräkt tillsist? Hittade du någon.
KRAM Terese

2012-11-03 @ 22:02:50
URL: http://teresering.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0