Halloweenfirande

I helger var det halloween firande. Kristiina, min lillasyster kom till tokstan för att göra mig sällskap på middag och maskerad.
 
Vi sminkade oss så länge att vi nästan kom för sent till middagen. Hemma med badrumsbelysningen så tyckte jag att jag lyckats bra med både smink och hår. Med en superljus grund i hela ansiktet, mörkare brun färg på alla ansiktspartier som naturligt går "inåt". Håret sprayade jag grått med torrshampo!
 
Sminket satt förvånadsvärt bra hela kv'ällen, jag såg nysminkad ut när jag kom hem vid 2-tiden...!! Det var i princip ingen som såg att jag var "zombie burlesque". De flesta gissade på "Djävulen" och några gissade på "docka".
 
 
 
Tre rättersmiddag. Toast skagen. Kalv med potatisgratäng och rödvinssky med lätt stekta grönsaker. Choklad och nötkaka med blåbär.
 
 
Förra veckan var det lillemans tur att klä ut sig. De hade halloweendisco på skolan, och lilleman ville givevis gå. Jag klädde ut och sminkade honom till en "zombie doktor" och han var mycket nöjd med sin utstyrsel. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0