Fitness Fighten




Från och med torsdag (1/9) börjar det en intensiv och spännande månad av träning och nyttig kost.
Jag har nämligen anmält mig till FitnessFighten. För min del blir det lite annorlunda, då mina mål ser annorlunda ut mot övriga deltagares.

FitnessFighten går egentligen ut på att "komma i form" eller rättare sagt, att komma igång ordentligt med träningen på 30dagar, och den med bäst resultat efter en månad utses till finalist där folk får rösta fram vinnaren.

I FitnessFightens normala kost/träningsprogram utgår de ifrån att folk vill gå ner i vikt och bli starkare.
Men eftersom jag vill öka i vikt, dvs. omvandla fett till muskelmassa, bli större och tona min kropp och speciellt min mage och rumpa, så kommer min PT, som under den här månaden kommer att vara Jarkko att göra om mitt progam en del utefter mina mål.

Jag har hört både positivit och negativt om FitnessFightens upplägg.
Det positiva är att folk går ner i vikt, minskar i midjemått och får ett bättre BMI. Det negativa är just att programmet är skapat för en nybörjare inom träningen vars huvudmål är att gå ner i vikt. Men eftersom jag får mitt program omgjort så ser jag fram emot en spännande månad!

I prispotten ligger vinster till ett värde av 100.000kr,
bl.a. en PT-utbildning, en kostrådgivarutbildning, en roddmaskin och sist men inte minst de två priser som jag är ute efter att vinna; ett presenkort på 10.000kr hos Casall och en träningsresa med Springtravel till Portugal. Men som G säger så är det inte så stor chans att jag vinner, med tanke på att jag redan är i bra form och har målet att gå upp i vikt. Resultaten mäts i procent!

Men jag ser det mest som en spännande utmaning, för att se vad jag klarar att åstadkomma på loppet av 30dagar!

FÖREBILD...


Ordentliga FÖRE och EFTER bilder samt vikt och mått kommer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0