Ljust och fräscht!

Det är smått kaos här hemma. Eller smått är bara förnamnet. Att fixa hemmet samtidigt som någon håller på att flytta ut är kanske inte det mest optimala. Flyttkartonger, målarhinkar, maskeringstejp, spackel, möbler, väskor... jaa allt står just nu utspritt i hall och vardagsrum. Det ser ut som ett krig här!

Jag är hemma från jobbet den här veckan just för att det varit så himla mycket på senaste. Visst så var jag krasslig i början på veckan, men inte tillräckligt för att vara hemma. Däremot så har jag rent psykiskt inte mått som bäst. Vissa reagerar med att ligga nerbäddade och göra absolut ingenting, medan andra (som jag då) passar på att göra så mycket som möjligt. Det blir lättare i huvudet då. Jag slipper tänka på det som får mig att må dåligt, samtidigt som jag får massa gjort, vilket också ger mig mindre huvudvärk...

Hur som, jag har ägnat mig åt att fixa här hemma i veckan.
Tre sovrum skulle målas om. Mitt, barnens och gästrummet. Nu är jag inne på det sista rummet, barnens rum.

Här ser ni resultatet på mitt sovrum. Ni får bortse från den mindre smickrande möbleringen. Väggarna i fokus!



FÖRE - Gröna spacklade väggar...




PÅGÅENDE - Första lagret påstrykt...




RESULTATET - Tre lager senare så är rummet vitt och fräscht!


Maskeringstejpen ska bort, golvet ska skuras och möbler och rentvättade gardiner ska på plats. Golvet ska för den delen också bytas ut. Här ska det bli klickgolv i ek. Men det får bli ett senare projekt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0