Högskoleprovet 2011



Jag tillhör en av de 47.000 personer som skrev högskoleprovet igår. Det började i smått panik och stress. Jag kom nämligen fram till skolan och insåg ganska snabbt att jag tagit fel på skola, så jag hade 10min på mig att ta mig till Östertälje, jag hann.

Nytt prov för i år, med fokus på matematik - algebra, diagram, kartor, tabeller, kvantitativa jämförelser och resonemang, samt svenska och engelska ordkunskap, läsförståelse och meningskomplettering.

Det var svårt. Jag föredrog den verbala delen. Ordkunskapen gick kanon, likaså läsförståelsen och meningskompletteringen. Det var faktiskt många intressanta texter att läsa, och det blir så mycket lättare om det är ett ämne som man faktiskt fastar för. Några av texterna handlade om stress, förlossningbedövningar, ungdomar med problem m.fl.

Jag ser med spänning fram emot resultatet, även om jag redan vet hur många rätt jag hade. Det spelar ju roll hur de andra skrivit sina prov.


Kommentarer
Barthoz

Jag fick 123 rätt vilket jag är supernöjd med. Förra gången fick jag ca 50% rätt, behövde höja mig så pungade ut och köpte en övningsbok från www.hogskoleprovet.se och måste säga att den hjälpte mig en jävla massa just på mattedelarna. Allt var bra och tydligt förklarat, tror jag höjde mitt resultat just tack vare denna övning och för att jag spenderade en massa tid just på att plugga plugga plugga...

2011-10-31 @ 16:10:24
Fia

Härligt för dig!! Jo, jag hade också planerat att plugga inför det här provet.. men hade helt glömt bort det eftersom jag bokade så tidigt. Kom på det när jag fick påminnelsen via sms :-/

2011-10-31 @ 22:44:37
URL: http://maximilian06.blogg.se/sofia


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0