Persiljejärpar med potatis och gräddsås



Jag och en kollega satt för någon vecka sedan och pratade mat på jobbet. Eller nämn någon kollega som jag inte diskuterat mat med den senaste tiden med Fitnessfighten och allt... Hur som, så hade vi i alla fall pratat om persiljejärpar och jag blev sugen på att testa. Sagt och gjort. Igår gjorde jag maträtten och gissa om den gick hem hos barnen!

Det är ju ungefär som mina vanliga pannbiffar fast med persilja och utan ströbröd. Barnen åt både tre och fyra järpar var, flera potatisar och sås som fylldes på om och om igen. Alltid lika härligt att se dom äta.





Ser lite tråkigt ut utan lingonsylten. Men eftersom Fitnessfighten (med sockerfritt kostprogram) ganska nyligen avslutades, så har jag inte kommit ihåg att köpa hem sylt ännu. Men det är uppskrivet inför nästa handling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0