Fitness Fighten - Dag 12 av 30



Idag hade jag ett så sjukt bra pass på gymmet!
Jag började med 20min löpning på bandet. Jag startade med 12,5 och arbetade mig succesivt upp till 15. Så himla skönt, och med dunkande musik i lurarna gjorde inte löpningen sämre vill jag lova!

När jag låg på hastighet 15, så steg pulsen. Men när tiden gick så sjönk den sakta men säkert och stabilisera sig runt 200slag/minut. Målet är såklart att ha så låg puls som möjligt, att sänka vilopulsen och att höja maxpulsen. Det är ju så mycket mer än bara siffror, det betyder ju faktiskt att mitt hjärta inte behöver arbeta lika hårt.

Efter löpbandet så blev det ett hårt styrkepass, med fokus på biceps, triceps och mage. Jag körde superset genom hela passet och trots att det är många övningar så klarade jag mig på 40min, imponerad av mig själv måste jag säga!!

Svettig som jag var så lämnade jag gymmet på cykel,
för att dra vidare till affären och inhandla de sista detaljerna till dagens middag. Det går bra nu. Det går riktigt bra nu!


Kommentarer
sofia

hej, vill bara meddela att maxpulsen går aldrig att förändra. den blir lägre och lägre ju äldre du blir dock. det du kan ändra är din vilopuls som du nämnde :)

2012-02-01 @ 01:07:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0