Fitness Fighten - Dag 13 av 30



Jag kör mina knäböj i smithen istället för löst med hantlar/skivstång. Personligen så tycker jag att det är mycket lättare att bära tyngre och komma djupare när man får lite assistans!


Här på bilden har jag 50kg i vikter och stången väger 23kg = totalt 73kg i knäböj.
Det är lite skillnad mot att bära en 2kg's hantel i varje hand. Många tjejer/kvinnor är rädda för att bli "för stora" när de lyfter tungt i gymmet. Men då ska jag tala om att det krävs en hel del tyngd och x antal repetitioner för att man ska bli stor. Jag har i princip alltid tränat i någon form, i hela mitt liv och senaste halvåret så har det bara blivit tung styrketräning och ja, ni ser ju hur "stor" jag är...

Mitt råd till er: Så länge ni kan utföra övningen rätt, så dunka på med mera vikter!!

Dagens träningspass började med 10min rodd som första kondition.
Jag tog det relativt lugnt för att orka hålla på i 10min, men jag hann "ro" 1,8km. Sen blev det ett styrkepass med fokus på ben, rumpa och mage. Avslutningsvis så sprang jag 10min på löpbandet. Alltid härligt att lämna gymmet svettig!


Kommentarer
Jessica

Smith is the shit! =) Ahja, det rimmade i mitt huvud i alla fall.

2011-09-13 @ 17:06:13
URL: http://everyoneisanathlete.wordpress.com/
Emma

Härligt tjejen, jag är oxå med i FF och har inte vågat prova smith-maskinen. Vet inte hur man gör så jag kör tunga vikter istället!

När det gäller hantlar är jag uppe i 14 kg/st, man ska våga ha mycket vikter! Provade ett par 1 kg (vissa tjejer kör ju med dem), å värdelöst. Enda gången jag skulle använda dem vore ju om jag stod på ett löpband samtidigt!

2011-09-14 @ 17:00:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0