Fitness Fighten - dag 4 av 30


Dagens träningspass gick bättre än förväntat med tanke på att jag varit och fortfarande är lite småkrasslig. Jag har kikat på FitnessFightens träningsschema, och jag har tagit några av övningarna. Men flera av de har jag redan i mitt ordinarie träningsschema fast en annan version av dom.

Vilken styrkegrupp jag än kör så avslutar jag i princip alltid med mage. Däribland ingår bl.a. crunches och plankan.

Djupa knäböj kör jag också, fast med ca 40kg i smithmaskinen.
Men när det gäller caridon så går jag helt efter FitnessFightens program, bortsett från idag eftersom jag fortfarande är småkrasslig. Så jag körde endast 10min i roddmaskinen.

Läste på Jarkkos blogg att det är vanligt med huvudvärk när kroppen vänjer sig av med sockret. Jag tar väldigt sällan tabletter, men nu har jag tagit 1g alvedon tre dagar i rad. Huvudvärken börjar släppa. Vila och vatten. Ska försöka lägga mig i tid idag.

Förutom det så läste jag också att man ofta svettas mer och kissar oftare när man går på den här dieten. Jag tyckte det var lite roligt att läsa det. Jag svettas alltid när jag tränar, men idag så rann det om mig när jag var på gymmet. Men jag gillar det! Svettningarna beror på delvis på att man minskat så kraftigt på kolhydraterna. Coolt egentligen vad snabbt kroppen svarar på vad man gör och stoppar i sig!





Capere, Köksvåg - 199kr, Clas Ohlson (den tar upp till 10kg)

Efter dagens träningspass så cyklade jag hem, åt lunch och sen cyklade jag ner till stan för att hitta en bra köksvåg. Och titta vad jag hittade, den är så snygg, stilren design och displayen kan man skjuta in. Vågen är platt och plattan ovanpå är gjord av glas vilket gör den lätt att torka av. Den är slim och tar ingen plats, SÅNT GILLAS! Nu slipper jag använda ögonmåttet när det ska portioneras mat till oss motionärer här hemma ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0