Fitness Fighten - dag 5 av 30


En gammal bild från Postmilen som jag sprang i i våras.

Jag gjorde milen på 56.27min, utan att ha tränat en enda gång inför loppet. Jag är inte alls någon löparmänniska. Men efter milen så tyckte jag att det var rätt roligt, jag hade satt ribban för vad jag skulle klara.

Nya målet är att få en så bra tid som möjligt på 2km.
Läste i senaste Fitness Magazine att fystestet för att komma in på Polishögskolan är 2km på 10min, ganska enkelt tycker jag. Så mitt nya mål är 2km på 8min ;-)

Idag tog jag däremot det lite lugnare med cardion eftersom huvudvärken fortfarande sitter i,
och likaså förkylningen även om den blev bättre senare under dagen.

Det blev 10min på crosstrainern (12 i motstånd), sen körde jag ett styrkepass, idag blev det fokus på rygg och mage. Några övningar jag körde var raka marklyft, latsdrag, sittande rodd, assisterande chins, crunches och finska solstolen. Passet avslutades med 10min på löpbandet (11,5 i hastighet och 1,5 i lutning).

Jag måste erkänna att jag är lite dålig att logga in på FitnessFightens hemsida på morgonen.
Det är fullt upp här hemma och sen drar jag direkt till gymmet. Så jag hamnar ofta en dag efter. Som idag gjorde jag gårdagens nya övning, "finska solstolen" och jag såg att dagens nya var höftlyft, det är en övning som jag redan har i mitt ordinarie träningsprogram när jag kör rumpa/ben.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0