Fitness Fighten - Dag 8 av 30



Vi är en aktiv familj.
Det är inte bara jag som tränar och håller igång. Även sambon och barnen tränar. Barnen har gått/går på simning, gymnastik, dans och fotboll.


I förmiddags så körde jag mitt dagliga pass i gymmet.
Det blev en ordentlig uppvärmning på löpbandet, där jag sprang 2km på 12,5 i hastighet, vilket motsvarar ca 10min. Därefter blev det ett hårt styrkepass med fokus på armar och mage. En ny favorit när det gäller magövningar är raka crunches. Man gör alltså en crunch med helt rak rygg, och låter verkligen magen arbeta! Fötterna satte jag fast under en skivstång, men hemma kan ni "kroka" fast dom under t.ex. soffkanten.

Jag är smal så missförstå mig rätt när jag säger att jag känner mig "pluffsig" om magen. Alla har ju underhudsfett, vissa mer än andra. Ett av mina mål låg bland annat på att få bort "pluffset" på magen och få mer synliga muskler. Men det känns inte som det händer något med magen! Jag kör kondition VARJE dag, så jag tycker att det borde ge mer resultat.

Häromdagen så skrev jag att jag hade gått ner 1,2kg.
Igår vägde jag mig på morgonen och jag hade gått upp 3hg igen. Så nu ligger jag alltså minus 0,9kg från min startvikt. Jag funderar på om jag behöver mer lågintensiv träning. Det sägs ju faktiskt att högintensiv är bra för just kondition, för att sänka vilopulsen, och lågintensiv för att förbränna...


Kommentarer
Sofia

Haha ja sötsakerna är jag tyvärr skyldig till, förlåt! Det är alldeles för mycket sött som slinker ner nu! Kan det vara för att man levt så strängt innan som man passar på att unna sig nu under graviditeten tro?!



Ja jag tänkte faktiskt köpa hem zumba till mitt wii spel sen och sen har jag ju även wii fitness och en dansmatta som jag hoppas att jag kommer använda flitigt sen efter förlossningen.

Sen vill jag även börja på grupp pass som dom har här i gymnastiksalen på kvällarna men det får ju bli lite senare :)

2011-09-09 @ 10:03:42
URL: http://shoppoholicaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0