Jag är fortfarande hungrig.......



Dagens middag. Spagetti med köttfärsås och grönsaker.


Jag tror inte att folk förstår hur lite vi som är med i FF egentligen får äta. Jag ska erkänna att jag majoriteten av gångerna mäter maten med ögonmåttet. Men idag var jag "duktig" och vägde maten på vågen. 70g kolhydrater (spagetti) och 200g protein (köttfärssås), det är inte mycket mat och jag var sjukt hungrig när jag hade ätit upp. Min mage verkar inte vilja vänja sig vid så här lite mat.

Så här ser en vanlig matdag ut för mig just nu under FitnessFighten:

Frukost - 3dl lättfil, 1½dl müsli, ½ skivad banan, en liten näve torkad frukt och två knäckesmörgåsar med kokt ägg. Vatten.

Mellanmål 1 - En halv burk kesella, en mosad banan och en liten näve torkad frukt. Vatten.

Lunch - Alltid "gårdagens middag" dvs. 70g kolhydrater, 150-200g protein, grönsaker och vatten.

Mellanmål 2 - En halv burk kesella, en mosad banan och en liten näve torkad frukt. Vatten.

Middag - 70g kolhydrater, 150-200g protein, grönsaker och vatten.

Kvällmat - En halv burk kesella, en mosad banan och en liten näve torkad frukt, eller två knäckesmörgåsar med keso och grillkrydda och ett kopp osötat te. Vatten.



Här har jag mätt upp morgondagens matlådor till mig och G. Som ni ser så är det sjukt lite mat! Jag stod med dl måttet och vägde på vågen. EN dl spagetti (70g) och ca 2½dl (200g) köttfärssås blev det.


Kommentarer
Hannah

halloj :) vad hände med slutmåtten? körde du inte fullt ut eller tröttnade du bara på att dokumentera? jag hittade din blogg när jag kollade runt lite på bloggar som skrivit om fitnessfighten. jag ska nämligen vara med nu i januari! är taggad!!

2011-12-25 @ 16:40:57
URL: http://gingertea.blogg.se/
Ina

Undrar detsamma som Hannah! :D Skall också köra fullt ös fr.o.m idag :D

2012-01-01 @ 10:19:27
URL: http://inas.se
john

Hej.



Mäter du pastan kokt eller okokt?



Mvh



J

2012-01-08 @ 14:52:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0