Jag har syndat, på barnkalaset!!



Idag var vi på barnkalas hos en dagiskompis. Jag visste att det skulle bli en tuff dag, ur ett FF perspektiv.
Men jag startade morgonen som vanligt med min yoghurt, müsli och ägg. Jag packade matlåda och lite frukt som jag tog med mig till kalaset. Min lunchlåda åt jag duktigt och utan problem. Barnen åt korv med bröd på kalaset.

Men sen kom det fram massa gott fikabröd...
en hemmagjord marängtårta (min favorittårta!!), hemmagjorda kolakakor, chokladkakor och nybakta kanel och vaniljbullar med mandelmassa. Utöver det så fanns det massa köpta kakor, chips, godis m.m.

Allt det där köpta hade jag inga problem att hålla mig ifrån.
Däremot så älskar jag ju hembakat, jag menar vem gör inte det? Jag brukar ju själv baka en hel del. Så till slut tog jag beslutet att göra ett undantag idag, och ska man göra ett undantag så tycker jag att man kan göra det ordentligt! Så jag smakade på allt hemmagjort, och det var så gudomligt gott. För att inte tala om de varma vaniljbullarna med mandelmassa i... Pia, du är grym på att baka bullar!!

Tack för ett superkalas, alltid lika trevligt att ses! Man får ju passa på att umgås med alla vuxna när barnen leker och springer runt och gottar sig i allt som bjuds! Barnen var supernöjda och fick träffa många av sina dagiskompisar på kalaset!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0