Boxning

 
Igår stod det boxning på schemat! Jag och Pierre körde själva eftersom höstschemat inte börjat ännu. Men eftersom det är han som kommer hålla i passen, så fick jag lite försmak!
 
Det blev lite "stationsträning".
 
Varv ett: ca 100slag, vidare till bicepscurl med hantlar, hopp med stepbräda, knäböj med den bulgariska säcken (13kg) och avslutningsvis en magövning med stång. Det körde vi ca 3varv, innan vi bytte.
 
Varv två: 170slag (ca1½min) och sen 5st upphopp med den bulgariska säcken, och på den övningen körde vi två varv på raken, utan vila. Totalt ca 5-6min. 
 
Avslutningsvis så blev det lite magövningar för mig uppe i gymmet. Jag älskar boxning, och tyckte själv att jag hade bra tempo och kraft i näst intill varje slag! Längtar redan till nästa pass!
 
Nää, nu ska jag dricka upp mitt te och göra mig redo för Multibanan. Hoppas att det blir simning på dagens pass, så kan jag stolt säga sen att jag tagit årets första dopp!! Galet juh, men det är resultatet av mycket jobb och den blötaste sommaren på 200år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0