Då var skolan igång...

 
Fritids har vattenspridaren på om solen är framme. Båda trollen var förstås snabba med att springa genom vattenstrålarna! Ombyte, handduk och vattenflaska på hyllan, check! ;-)
 
 
Vi börjar närma oss slutet av veckan. Inskolningen är klar. Det har gått galant och idag är det Lillemans första skoldag som jag lämnar honom helt själv på skolan. Han sprang iväg utan problem. Han är inte den som har svårt med nya barn direkt. Igår på uppropet så räckte han upp handen flera gånger och ville säga massa saker.
 
Jag frågade om han ville stanna på fritids en stund efter skolan eller om jag skulle hämta direkt. Men han ville stanna och leka. Känns bra att han vill stanna, det måste ju betyda att han tycker att det är roligt!
 
Så jag och Lillfia är själva hemma. Andreas kom hit och åt frukost med oss och hjälpte mig att borra lite. Jag ville passa på att flytta ner tv:n en bit, innan ny tapeterna kommer. Det blev mycket bättre!
 
Andreas har åkte hem och Lillfia sitter, i skrivande stund, bredvid mig och tittar på en Bamsefilm. Snart dags för lunch, ugnspannkaka, mums!
 
Ha en bra dag alla fina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0