Flyga till värmen på semestern...?!

 
En arbetsdags kvar, sen är det SEMESTER....!! Vi har fortfarande inte spikat vad vi ska göra på semestern. Skönt, tyckte jag för ett tag sen. Men nu får jag lite smått panik. Jag vill inte vara här, vill inte vara hemma i tre veckor. Det kommer inte alls kännas som semester. Semester förknippar jag med resor och upplevelser!
 
Vi har pratat om både Nådendal (mumindalen) och Astrid Lindgrens Värld, men jag vet inte om det är värt pengarna. Man får liksom inte ut så mycket av det. Jag tyckte i alla fall att det var rätt tråkigt som liten, även om själva resandet var kul. Men att träffa folk som är utklädda till Pippi Långstrump osv.. jag vet inte. Alla är ju olika, kan hända att mina barn älskar det...
 
Jag har i alla fall kikat lite på resor. Vädret här hemma är alldeles för ostabilt och om jag ska klara resten av det kalla, gråa året behöver jag komma iväg, få sol och värme. Hittade en resa till Turkiet, Bodrum. Där har det byggts ett helt nytt hotell. Superfräscha rum. På stranden. All inclusive. Gym. Hamam. Vattenrutschbana.
 
Funderar ännu... mest ekonomiskt. Med tanke på att jag precis köpt bil och börjar plugga om några veckor, så borde jag spara och stanna hemma. Men tanken på att gå hemma i tre veckor och inte ge barnen den semestern dom förtjänar suger... men måste ta och bestämma mig i början på nästa vecka för att i så fall hinna fixa nya pass m.m.
 
Men först och främst är det Lillemans kalas som gäller. Jag ska handla och baka i omgångar.
 
OM vi inte åker. Är det någon som har tips på vad man kan göra här hemma i Sverige?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0