Military Training och Zumba

 
Som vanligt så blir jag helt exhalterad när jag provar något nytt!
Igår körde gymmet sommarens sista Military Training pass, och jag fick ångra att jag inte prövat det tidigare. Vi var bara 6pers + intruktören. Vi höll till i en närliggande park vid gymmet. Hade med oss en viktväst på 10kg, en bulgarisk säck på 13kg och en syreblockerande mask att ha för ansiktet. Alla deltagare skulle springa en sträcka på ca 800m med varje tillbehör. Hade man inget att ha på sig, så fick man springa med ändå. Så ni kan ju räkna ut ungefär hur många varv det blev! ;-)
 
Efter att ha prövat viktvästen, så känner jag att jag absolut inte vill lägga på mig 10kg! Den bulgariska säcken som man hade över axlarna var faktiskt ganska bekväm att springa med. Som att ha barnen på axlarna, fast lite stadigare. Den syreblockerande masken var det många som bävade för, någon bangande helt och alla tog av sig masken innan de sprungit hela sträckan på 800m. But, guess what?! Jag var den enda som klarade hela varvet med masken, wihoooo!
 
Det är ju ingen tävling såklart, men jag kände mig mer taggad att klara hela sträckan när intruktören sa att han var den enda som klarat ett helt varv. Masken gör att man inte får något syre, så varje gång man tar ett andetag så känns det som om masken sugs in lite tightare mot ansiktet. Inget för den som har klaustrofobi med andra ord! ;-) Masken är bra för att öka hjärt -och lungkapacitet.
 
 
Så här fin kan man se ut med masken på!
 
Efter det blev det massa armhävningar, knäböj, magövningar och lyft. Vi skulle lyfta och bära varandra, springa över parken och släpa tillbaka till startpunkten. Jag trodde inte att jag skulle kunna lyfta någon som var tyngre än mig själv. Men det gick ju riktigt bra, fast jag var minst i gruppen. Jag sprang på bra med en tjej på 60kg på ryggen, med hjälp av "brandmannalyftet" så klarade jag det fint! Imponerad och stolt över mig själv! ;-)
 
Efter Militarypasset så gick jag tillbaks till gymmet och körde 90min Zumba, riktigt skönt att bara få dansa av sig till massa skön musik! Allt från salsa, merengue, bollywood till reaggeton. Very nice!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0