Semester













 
I söndags var det dags att fira min lillprins som fyllde hela 6år tidigare i veckan. Så min första semestervecka gick i stort sett åt att planera och förbereda inför prinsens kalas. Jag har ägnat stor tid till att baka, baka och baka. Det blev dock massvis med fika över, och jag har fått ge bort till både gäster, till gymmet, till jobbet och bjudit över vänner på fika, eftersom frysen redan är proppfull, både av mat och fika. 
 
Prinsen var nöjd med sitt kalas, och uppskattade verkligen att träffa alla kompisar. Många av dom har han ju inte tträffat på hela sommaren.
 
Vi är nu inne på min andra semestervecka, och i måndags började inskolningen på prinsens nya skola. En mycket trött, men förväntansfull kille åkte till skolan. Roligt att träffa så mycket kompisar, tyckte han. Men han hade förväntat sig lektioner och att han skulle få räkna och läsa. Det kommer. Den här semesterveckan går i alla fall åt att skola in prinsen på skola och fritids, och de två timmar han har gått på fritids så har man inte hunnit annat än att åka hem och äta, och möjligtvis gjort några ärenden på stan. Jag och Lillfia var nere och valde nya tapeter häromdagen, så snart ska vardagsrummet få nya färger!
 
Tredje och sista semesterveckan, är den absoluta "semestern" för min del. På söndag flyger vi till Rhodos och förutom sol och bad, så ska jag ägna stor tid till träning, läsa massvis med böcker och äta massa gott!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0