Tabata

 
Hemkommen från Rhodos så sent som idag! Lite bilder och annat om resan får ni inom kort när jag hunnit med. Jag har i alla fall tränat och hållit igång hela veckan, och blivit mer inspirerad till en "ny" träningsform. Nämligen TABATA*, det är ju inte helt nytt. Men först nu har jag lärt mig att uppskatta den. Dessutom så har World Class äntligen kört igång höstschemat och alla pass körs som vanligt igen, wihoooooo!
 
Denna vecka kör jag:
 
MÅNDAG: Tabata - Ben & axlar
 
TISDAG: BodyCombat
 
ONSDAG: Tabata - Ben, armar & bröst
 
TORSDAG: Bodypump
 
FREDAG: Boxning
 
LÖRDAG: X-fit & Zumba
 
SÖNDAG: Tabata - Ben, rygg & mage
 
*= Tuff, effektiv och enkel träning på kort tid.
 
En tabata-övning kan bestå av 30sek utövande av en övning, följt av 15sek vila. Detta upprepas x antal gånger. Jag tänkte börja enkelt, dvs med två varv, och jag har 3-4st övningar per muskelgrupp. Så ett pass tar ca 10-15min. Kort uppvärmning och stretch på det, och totalt ska passet ta ca 30min. Återkommer med utlåtande! ;-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0