Tränat. Skulle tränat. Ska träna!

 
Träningsschemat för denna vecka blir ju lite annorlunda än vad jag hade tänkt. På gott och ont. Vill ju så gärna hinna träna, men jag blev som vanligt tillfrågad om jag kunde jobba, och eftersom jag faktiskt älskar mitt jobb, så sa jag förstås: JA!
 
Så veckan ser istället ut som sådant: (viktigt, viktigt.. se till att anteckna nu ;-) )
 
MÅNDAG: Tabata - Ben & axlar // Jobb 16-21:30 Check!
 
TISDAG: Jobb 7-16 // BodyCombat Check!
 
ONSDAG: Tabata - Ben, armar & bröst Jobb 7:15-21:30 Check!
 
TORSDAG: Bodypump  Jobb 7:15-21:30
 
FREDAG: Jobb 7:15-15.45 // Boxning // Bio och middag med A
 
LÖRDAG: X-fit & Zumba // Jobb 12-21:30
 
SÖNDAG: Tabata - Ben, rygg & mage // Jobb 12-21:30
 
Som ni ser så får jag fått stryka 3st träningspass, men känner mig rätt nöjd med dom 5st pass som jag hinner denna vecka ändå!
 
 
Stor, ljus och sval träningssal på Rhodos, trots den stekande hettan!
 
Förr förra veckan var det ju "barnfri" vecka och jag tränade i stort sett varje dag. Jag hade ju semester också, det var en bidragande faktor till att jag hann :) Men förra veckan var vi ju på Rhodos, men även där hade dom gym. Hotellet hade SATS-gym, så det var kul att prova på lite annorlunda klasser mot World Class.
 
Måndag - PowerStep
Tisdag - SatsEnergy
Onsdag - VILODAG
Torsdag - Crosstraining (inomhus)
Fredag - Crosstraining (utomhus)
Lördag - PowerStep & Core
Söndag - Hemresedag = vilodag
 
Crosstrainingen var det absolut roligaste passet.
Inomhuspasset så körde vi stationsträning, TABATA!
30sek utövning och 15sek vila, 2gånger innan man bytte station. Vi körde crunches, utfall med skivstång, armhävningar, axelpress, hoppa häck (jämfota) och rodd med skivstång.
 
Vi körde hela varvet två gånger, men emellan varven så körde vi lite konditionsövningar, utomhus. Bland annat så skulle gjorde vi parövningar, vi skulle springa allt vad vi kunde, 400m, 5gånger/person...!! Det kändes vill jag lova... men riktigt skönt var det! Och ni kan tänka er hur jag rann med tanke på att det sisådär 40grader utomhus!!
 
Utomhuspasset, så blev det intervallträning i backe i kombination med styrka. Vi sprang uppför en backe, gick nedför, och sprang upp igen... så gjorde vi 3gånger i stekande sol... andfådd? Ja, det var förnamnet. Men fortfarande: Så himla skönt!!
Passets andra del var styrkedelen, vi körde enkel stationsträning, med endast kroppen som redskap. Dips mot en låg mur, armhävningar, crunches, enbens benböj, ryggresningar, jämfotahopp uppför muren och grodhopp i en lång gräsbacke! Wihoooo, adrenalin på hög nivå...!!
 
 
Passerade stranden på väg mot muren efter intervallträningen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0