Arbetsintervju



Ni som hängt med ett tag i bloggen vet att jag har en visstidsanställning som avslutas i början på sommaren. Men redan nu har jag sökt massvis, för att slippa ett glapp. Det skulle visserligen vara skönt med lite ledighet under sommaren, men inte med vetskapen att det inte kommer att komma någon lönespec i slutet på månaden..

Igår började jag ett nytt arbete, extraknäck i livsmedelsbutik. Jag har ju arbetat i butik många år innan, men igår märkte jag att det spelar stor roll på i vilken butik man arbetat och vilken chef man haft. Det känns redan som jag fått mer ansvar och förtroende under min första dag, än vad jag fick under mina 11år i butik, hur sjukt är inte det?! Jag trivs i alla fall super och har flera vänner och bekanta i personalstyrkan, så det här blir nog bra. Jag jobbar igen redan på lördag, looking forward!

Men redan imorgon så ska jag på en arbetsintervju för ännu ett arbete inom service och säkerhetsbranschen. Det ska bli spännande, även om jag inte riktigt känner att jag till hundra procent faktiskt är intresserad av tjänsten, men man kanske blir. Jag ska i alla fall dit och ställa lite mer frågor om allt från vad tjänsten innebär, arbetstider osv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0