En underbar helg!



Helgen började med att jag vab:ade för Lillfia,
trodde hon åkt på en öroninflammation. Men efter lite ipren och mycket sömn så hörde jag inget klagomål om smärta i örat. "Jag är bra i örat nu mamma!", sötnos!

Så i fredags blev det en hemma-städa-pyssla-baka-dag. Jag hann med sånt jag annars sällan hinner. I lördags kom mamma över på besök och det blev, som jag nämnde i tidigare inlägg, massa gott framför tv:n och barnen lyckades hålla sig vakna under hela Melodifestivalen.

Söndag, alltså idag, väntade Willys och ett arbetspass. Mitt första dagpass, jag arbetar annars bara kvällar. Men tiden gick ruskigt fort. Jag hade hand om bröd, kött och chark. Plockade en del färsk och frysvaror. Hur konstigt det än låter i mångas öron, så älskar jag det. Jag trivs verkligen i butik, och hade det inte varit för många obekväma arbetstider, så hade jag nog sökt mig tillbaks till butik på heltid.

Hur som, så sprang timmarna snabbt iväg. Lagom tills mitt arbetspass var slut så sprang jag på barnens pappa i butiken. Så han fick skjuts hem. Senare åkte även jag och barnen dit. Barnen hade sett fram emot att hälsa på pappa sin och de älskade sin nya fina våningsäng, och jag älskade hela lägenheten. Kanonfin och bra läge, centralt!

Mamma var barnvakt när jag jobbade och de var på Bamsegympa tillsammans och gjorde lite shopping efter det :)

Storhandlat, möblerat om i mitt sovrum, ätit tacos och tittat på första utröstningen i Big Brother hann vi också med idag. Det har helt enkelt varit en underbar helg och jag har hunnit massvis. Dels tack vare min mamma som ställde upp med barnvakt och dels för att snälla Andreas lånade ut sin bil hela helgen, och även under morgondagen, sån frihet med bil...!!

Well, det blev ett långt inlägg... jag som bara skulle säga god natt till alla fina därute! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0