Lyckad arbetsintervju, mindre lyckad trafik...



Efter många om och men så lyckades jag komma fram till intervjun med taxi, 10min före utsatt tid, jay! Halvt nervös som man alltid är inför en intervju så blev jag i alla fall inkallad på kontoret. Efter en ganska lång intervju/diskussion så blev jag i alla fall erbjuden en helt annan tjänst än den som jag hade sökt, nämligen som Hamnskyddskontrollant.

Men det är en ganska lång process innan jobbet faktiskt är mitt. Till en början så ska jag klara en del tester med start redan nästa vecka, om testerna blir godkända så påbörjas en tre veckors utbildning i april, som innefattar både teoretiska och praktiska övningar. Utbildningen ges på Polishögskolan. Det här ska bli spännande, men en dag i taget...

Resan hem från Kungsholmen gick allt annat än "smärtfritt"... tog t-banan till t-centralen och fick reda på att det inte gick några tåg mot tokstan därifrån. Så det var bara att knata tillbaks till t-banan mot Mariatorget och Stockholm Södra. Men därifrån var tågen försenade och inställda. Så beslutet var ganska enkelt, taxi nästa!

Så trött på SL's förklaringar på varför trafiken strular... lövhalka, växelfel, nedrivna ledningar, halt på spåren osv. Men, men jag kom i alla fall fram till jobbet till slut och SL kommer att få betala mina taxiresor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0