Nytt år, nya tag!



Så himla skönt att äntligen kommit igång med träningen igen efter två månader av vila. Det har varit så himla mycket annat och träningen är tyvärr en av de saker som blivit lidande. Men nu är jag inte bara tillbaks på gymmet, jag passade också på att byta träningslokal. "Gammal kärlek rostar aldrig" sägs det och det är precis så jag känner för World Class. Jag gjorde ett försök och tränade på Friskis & Svettis, det var en vanesak och jag trivdes faktiskt ganska bra i deras gym. Men gruppträningen går inte att jämföra med klasserna som hålls på World Class, de är helt enkelt "the shit"!

Nu har jag kört några pass, än så länge bara i gymmet... men det är riktigt skönt och jag trivs. Pratade med en av personalen, som också är en gammal arbetskollega och chef till mig eftersom jag jobbade där för några år sen. Hon sa just att gymmet är de vuxnas motsvarighet till ungdomarnas fritidsgård, och det ligger nog något i det. Även om jag själv föredrar att stoppa i lurarna i öronen och gå in i min egen värld när jag är på gymmet. Gymmet är en social plats, där alla har något gemensamt. Alla gillar att träna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0