72timmars veckor...

 
Bild från grillkvällen med jobbet hemma hos mig tidigare i somras.
 
Förra "barnlediga" veckan var också en ren jobbvecka. Denna vecka ser ungefär likadan ut. Lite drygt 72timmar får jag ihop, den här veckan...!!
 
Men jag älskar ju att jobba, även om jag är lite trött ibland. Idag var en sån dag. Jag var sjukt seg hela dagen. Trots det så hann jag allt och lite till på jobbet. Vi var fyra personer som gjorde en liten extra insats för att allt skulle hinnas med på kontoret idag! Fortfarande folk sjuka... från det ena jobbet till det andra. Jag trodde att jag skulle hinna träna emellan jobben, men jag fick köra gasen i botten för att hinna fram i tid till nästa jobb. Jag hann...
 
Hann till och med träffa Markus på jobbet, wihoo! Det var ett tag sen sist. Så sällan man hinner träffa folk överhuvudtaget i butiken, eftersom de flesta går hem när jag har jouren. Vi hann i alla fall snacka lite goja. För övrigt så har det varit helt galet mycket på jobbet idag. Min telefon ringde varm, både från kassalinjen och av kunderna. Jag har bokstavligen sprungit som en jojo i butiken idag. Nöjd med att jag hann så mycket som jag gjorde i alla fall. Hann plocka tre pallar frukt & grönt, fronta alla kyldiskar, mejeri, kött, baka, låsa överallt, ladda truckar osv, osv...
 
Jag var också tvungen att köra trucken idag. Jag brukar hålla mig undan den, den är läskig. Men den behövdes eftersom jag behövde få ner en pall med 250kg mjöl som stod uppe på en hylla inne på lagret. Det gick ju galant..!! Allt går när man verkligen måste!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0