Fika och djupa diskussioner

 
Mötte grannen på vägen hem från affären, så det blev en spontanfika. Jag satte på kaffe och slängde ihop en sats kladdkakemuffins.
 
Kladdkakemuffins, ca15st
 
100g smör
2ägg
2½dl socker
2dl mjöl
1krm salt
1½tsk vaniljsocker
½ tsk bakpulver
4msk kakao
 
Smält smöret. Blanda ihop övriga ingredienser i en skål, och tillsätt sist smöret. Rör om till en jämn smet och portionera ut i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen, 200grader i ca10min.
 

 
Vi hade en del att prata om, och kom fram till att det finns alldeles för många svin till karlar. Många som tror att dom ska komma först i ens liv, trots att man har barn. Men det fungerar inte så. Dom kan som bäst komma på andra plats. Barnen kommer alltid ha första plats. Passar det inte, så är de inget att ha.
 
Som jag sa till grannen, jag trivs bra som singel och har inga som helst planer på att binda mig än på ett tag. Jag vill njuta av att vara själv. Att kunna göra vad jag vill, när jag vill. Utan sura miner, utan diskussioner. Jag vill såklart ha närheten och det sociala, men kommer det med "allt det där andra", så får det vara, just nu.
 
Men det är klart jag har funderat på vem som skulle vilja träffa mig, ensamstående med två barn?! Världens bästa barn visserligen. Och jag har ingen plan på att någon annan ska gå in och ta en papparoll. Barnen har en pappa, och det räcker alldeles utmärkt. Men jag tror eller vet efter diskussioner med några manliga vänner, att många killar, utan egna barn, skräms av bara tanken.
 
Sen vet jag ju själv hur jag tänkte när jag träffade barnens pappa, som redan hade barn från ett tidigare förhållande. En av mina första funderingar var om han en vacker dag skulle vilja ha fler barn, eller om han kände sig färdig med den biten? Själv så vill jag absolut ha fler barn. Inte nu såklart. Men en vacker dag. Bara tanken på att inte få vara gravid och att inte få uppleva en förlossning igen, gör mig ledsen. Så jag hoppas att den dagen kommer...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0