Flytten till Stockholm...

Alla som känner vet hur bra jag mår varje gång jag är inne i stan. Det är inte så att jag vantrivs här ute i "förorten", tvärtom så kan det faktiskt vara riktigt mysigt ibland, och det är ju här jag är uppväxt och även om min bästa vän har flytt härifrån och alla vänner från gymnasiet bor inne i stan eller utomlands, så har jag fortfarande många vänner, bekanta, mina jobb, gymmet kvar här. Jag bor dessutom i en stor  fin lägenhet, med en minuts promenad ner till vattnet. Fridfullt!
 
Men känslan som fyller min kropp varje gång jag är i stan är obeskrivlig. Minns ni känslan, lyckan och glädjen man kände inför julafton som liten...?! Precis så känner jag. Ett lyckorus. Jag känner mig nykär när jag är i stan. Jag går konstant med ett leende. Där vill jag bo.
 
Flytten till innerstan kommer, en vacker dag... men inte idag, inte i år och inte än på flera år. Så länge G och barnen bor kvar här och behöver mig, så kommer jag att bo kvar här. Men det är klart att man får drömma. Så sent som igår la jag intresse på två lägenheter inne i stan, på Söder. Det är ju där jag vill bo! Min köplats börjar arta sig. Tidigare har det inte ens varit någon idé att göra intresseanmälningar, men nu ligger jag i alla fall på prel.plats 150.

Statistiken säger fortfarande att det är ca 10-14års kötid för en lägenhet på Södermalm, så jag har några år kvar. Jag har stått i 5år½år nu. MEN. Den som väntar på något gott... 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0