Hemmagym

 
Jag har länge tänkt göra om gästrummet till träningsrum. Eller rättare sagt så ska det fortfarande vara ett gästrummet, men det är så sällan man har en gäst som sover över, och skulle t.ex. fina flickan komma hit så skulle hon ju inte få stänga in sig i gästrummet. Hon skulle självklart få ta den tomma sidan i min säng...!! :)
 
Hur som, jag körde ett "testpass" häromdagen för att se hur det kändes och vad som behövdes fixas. Det behövs en hel del för att jag faktiskt ska träna hemma. Gymmet är fortfarande bäst för motivationen, enligt mig. Jag är för social för att bara träna hemma. Även om jag alltid stoppar i lurarna och går in i min egen värld, så vill jag i alla fall ha miljön och folket runt omkring mig.
 
Lite som ska införskaffas:
Hopprep
Speglar
Stretchmatta/yogamatta
Chinsräcke
Stepbräda
 
Vill också införskaffa ett helt nytt skivstångs/hantelset, då jag föredrar de vinylklädda hantlarna. Nackdelen är ju att de inte är lika flexibla som mina nuvarande, med att byta och anpassa vikterna efter övningarna. Så vi får se.
 
Något som jag också jättegärna VILL HA, men som jag inte kommer att köpa, är en boxningssäck. Jag vill kunna sparka och slå, men dels så vet jag inte om jag kan/får sätta upp en sån i taket och dels så tror jag inte att grannarna skulle uppskatta mina sparkar och slag, som antagligen skulle låta en del eftersom man fäster säcken i taket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0