Hur mycket sex är normalt?


I skrivande stund så står "Sex Education" på, på tv:n, mest i brist på annat. Men jag behöver lite ljud i bakgrunden, medan jag bloggar! Och jag blev inspirerad, de pratar bl.a. om hur ofta det är normalt att ha sex. Visserligen i England.
 
Hur som, SEX ett hett ämne, ofta med vännerna. Sex säljer, ungefär varannan låt handlar om lycklig och olycklig kärlek och sex. Men hur ofta har egentligen en vanlig "medelsvensson" sex?
 
Är det mer sällan eller att man har dåligt sex så är det tyvärr sällan det pratas om det. Kanske för att man skäms, och tror att det är en själv det är fel på eller liknande.
 
Själv så ska jag chocka er och säga att jag i princip har noll lust! Jag vet att många tror annat. För att jag anses vara en flörtig person (Well, I'm not. Jag är bara en väldigt glad, social och öppen person som kan prata om det mesta.), jag är fixerad vid mitt yttre osv. Men visst tycker jag om sex, ibland. Men jag är mer för allt det där runtomkring, det mysiga, närheten, kyssar osv. Någon kallade mig för "mysmongo" :)
 
Jag har väl inte alltid varit så, men senaste åren. Det gick "utför" när jag fick mitt första barn. Det är kanske ganska självklart eftersom man har mindre tid och ork för sin partner. Det gick ännu mera utför när jag fick reda på mer än vad jag ville om "det berömda exet". Men samtidigt tråkigt, eftersom det tär på förhållandet, speciellt om ens partner har mer lust än en själv. Också tråkigt att veta att man gick från att vara en "nykär kanin" till att känna sig som en outsider. Jag menar, jag ser inte dålig ut, så det handlar inte om att jag inte är bekväm naken. Tvärtom, jag är väldigt bekväm med nakenhet.
 
Själv har jag testat en hel del som sägs öka lusten. Träning, bra kosthållning, mer sömn, skrivit sexnoveller, jag har till och med ätit tabletter för ökad lust. Men icke, det verkar inte vara något som kan påverka mig.
 
Jag har också läst att man ska stressa mindre, göra saker med sin partner (resa, bio, gå ut och äta osv) och vara öppen och prata med sin parner osv. Att stressa mindre är i princip omöjligt om man är småbarnsförälder, jobbar heltid och samtidigt ska ha ett schysst hem, rutiner och något slags liv, mer än att vara just "mamma" och "pappa". Att veta vad ens partner vill, när man själv inte vill skapar också en inre stress, som sätter sig som en stopkloss i psyket. Jag har också hört att man kan öka lusten genom att skita i just lusten och bara ha massa sex, fastän man inte är sugen, och till slut så kommer den. Någon som prövat? Jag har försökt, men vill man inte, så går det inte. Det blir bara fel, och sämre än sämst.
 
Det är en av fördelarna med att vara singel. Man väljer själv om man vill ha sex eller inte.
 
Hittade en läsarfråga på hemsidan MÅ BRA och enligt svaren från undersökningen så har:
 
30% sex flera gånger i veckan
28% mer sällan än 2-3gånger i månaden
22% ca en gång i veckan
20% ca 2-3gånger i månaden
 
Totalt 705personer som svarat på frågan.
 
Så min fråga till er som lever i en parrelation. Hur ofta har ni sex?
Ni får såklart svara anonymt, eller maila mig ([email protected]) era svar om det känns bekvämare så!


Kommentarer
Maddeliix

3-7 gånger i veckan :)

Svar: Bra jobbat vännen! Där va jag också en gång i tiden ;-)
// FIA

2012-07-16 @ 23:23:15
Anonym

Typ 4-5 gånger i veckan!

2012-07-17 @ 16:20:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0