Jag och bilar...

 
Skitdag idag! Allting hade gått riktigt bra på jobbet, och jag var på bra humör tills jag kom ut till jobbets postbil och inser att jag fått böter, 1000kr, för att jag står med två däck på trottoaren! De flesta vet att en postbil sällan står stilla mer än ett par minuter, så jag tycker att det är riktigt dåligt!
 
Och ännu sämre humör fick jag när jag kom in till kontoret och fick berättat för mig att det är den som kör bilen som har ansvar för att bilen parkeras korrekt, och får man böter så betalar man dom själv!
 
Jag vet att det är "fel", men jag tycker fortfarande: Ingen regel utan undantag, och med tanke på att det är en postbil som förflyttas ca var 2-3min så bör man ha gjort ett undantag. Jag ringde parkeringsbolaget, som i det här fallet var kommunen. Fick berättat för mig att vi är fordon som alla andra bilar (daaaaaaaaah) och att samma regler gäller för oss.
 
Dom menar att vi ska betala och ställa oss på gästparkeringen, alternativt på en lastplats i närliggande område. Om det hade varit så enkelt att bära allt som ska delas ut, så hade jag lämnat bilen på kontoret. Men nu är det så att jag för tillfället besöker 926st hushåll, och har inte riktigt tid att leta parkeringar. Frågade efter speicellt tillstånd, men kommunen ger aldrig tillstånd på sin mark, enligt dom själva.
 
Kommunens parkeringsbevakning sa också att vi kunde ringa dom om vi undrade vart det fanns platser där vi fick stå. Usch, jag var så irriterad. Ska vi stå vid varje stopp, ringa parkeringsbolaget, stå i telefonkö, med våra privata telefoner och sen betala för parkeringen...?! Låter helt sinnessjukt! Jag började rabbla massa adresser för henne, men hon kunde inte svara på vart det fanns parkering på dessa adresser, inte just nu. För hon satt på kontoret. Och? Så kan man väl inte säga när en kund ringer och ber om hjälp? Att jag sen hörde att jag själv skulle få betala böterna, gjorde mig bara fly förbannad, så jag åkte hem tidigare från jobbet. Sjuk!
 
Det fanns dock något positivt med dagen... jag åkte nämligen till KIA och provkörde bilen som jag varit intresserad av. Åkte runt lite överallt i drygt en halvtimme. Det tog ett tag att vänja sig vid manuell växling igen, men den var skön att köra, kändes bra, himla lättstyrd.
 
Men så mycket knappar på intstrumentbrädan och ratten bara, vad ska man med allting till....?! Jag är nöjd om jag har musik, AC och elhissar, fler knappar och funktioner känns bara överflödigt för min del.
 
Väl tillbaks på KIA-butiken så började säljsnacket. Kikade på en annan bil av samma modell, fast med automatlåda och något större motor. Jag berättade om mina önskade tillval. Vissa gick att få, andra inte. Jag frågade också om vinterdäck, och han sa att han kunde bjuda på däcken och sänka bilen med 10.000kr, om jag bestämde mig för automatmodellen, eftersom den var ca 40.000kr dyrare utan alla tillval. Totalt skulle den hamna på 135.000kr. Det är bara två veckors leveranstid, så jag har tid att fundera ett tag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0