Storstädning, phuuuu....

 
Fick sovmorgon idag. Även om det inte ser ut som det på bilden ;-) Jag var sjukt trött, men så är det när man ligger i sängen kl.2:30 och vrider och vänder på sig. Tänkte på massa saker som jag skulle behöva göra, men vet inte riktigt när jag ska ha tid och ork till allt.
 
Vaknade strax efter kl.4:30 efter att Lillfia kom och ville ligga hos mig. Vi somnade om och sen gick jag upp vid 9-tiden efter att blivit serverad "frukost" av Lillfia som hon gjort på sin egen spis.
 
Det har varit full rulle sen jag gick upp. Frukost och sen storstädning. Jag har dammtorkat överallt, dammsugit, moppat golven, diskat, gjort rent hela badrummet, sorterat leksaker i barnens rum. De har fått hjälpa till, bl.a. med att bygga ihop alla sina pussel för att se att alla bitarna finns. Det blev en hel del slängt. Jag hatar verkligen McDonaldsleksaker, och barnen tycker egentligen bara att dom är roliga för stunden. Så jag fick tillåtelse att slänga dom och lite annat. Skönt!
 
Jag har även hunnit rensa lite i min garderob, så mycket kläder man har, som man faktiskt inte använder. Slängde lite stickade koftor som hade gjort sitt. Jag har till och med rensat avloppet, vem behöver en karl...?!
 
Att städa, dammsuga och skura golven i fyra rum och kök är jobbigare än vad man tror. Speciellt när man gör det själv. Jag har sprungit runt i sportbh och små shorts, men är ändå lika varm som efter ett träningspass. MEN det är skönt när det är gjort. Ikväll väntar tvättstugan, wihooooo!
 
Nu har vi ätit lunch och tänkte bege oss ut och spela lite fotboll. Måste ju lära lilleman lite teknik, fotbollsproffset som talar ha ha...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0