Vardagslyx....!!

 
Ibland är det riktigt skönt att slippa laga mat. Under "barnlediga" veckorna så lagar jag i princip aldrig mat. Max 2-3gånger/vecka, men oftast inte ens det. Jag köper färdig mat, äter ute eller tar mina One Meal, kostersättning. Inte det bästa, jag vet. Och jag ska försöka skärpa mig! Men jobbar man som jag gjorde för någon vecka sen, 72tim på en vecka. Då har man varken tid, lust eller ork att ställa sig och laga mat när man kommer hem.
 
Nästa vecka blir det också en hel del jobb. Sista arbetsveckan före semestern, och jag ska försöka köra lite övertidstimmar om det finns. I annat fall så har jag i alla fall 63tim inbokade på arbetsschemat.
 
I måndags, första dagen som jag hämtade barnen, efter en vecka hos sin pappa. Min planering hade gått åt skogen, så jag hade inte handlat hem allt som behövdes i matväg, och orkade inte heller dra med mig barnen till affären och börja storhandla. Så det fick bli ett restaurangbesök. Lilleman gjorde beställningen: "En vesuvio, en hamburgertallrik och en ehh, vad hette det nu igen... just det, en planka! En Cola till mamma, och apelsinjucie med isbitar till mig och California".
 
Servetrisen kom flera gånger och gav oss komplimanger. Dels över hur duktig lilleman var med att göra beställningen, hur fit jag var för att vara tvåbarnsmamma, hur duktig lilleman var med att gå på toaletten, spola OCH tvätta händerna själv och sist men inte minst så blev hon imponerad att C bara lämnade en liten slice av sin pizza...!! Lillfia imponerade på mig med. Jag förundras alltid över hennes aptit. Men så vägde hon ju över 4kg när hon föddes, så hon fortsätter väl bara i samma takt, antar jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0