Waze - GPS

 
De flesta som känner mig vet att jag älskar att köra bil. MEN hatar att köra om jag inte kan typ hela vägen utantill. I helgen så blev det ett spontant besök hos syrran. Vi pratade i telefon, bestämde oss för att ses för att äta och ev. bada. Så jag packade ihop mig och barnen, vi tog bilen upp till Kungens Kurva, där vi käkade på ett thaiställe. Helt okej mat, men inte vad jag hade förväntat mig och önskat, tyvärr.
 
Därifrån så följde jag efter syrran bil på vägen hem till henne. Vi fikade i massor och spelade spel. Barnen blev bortskämda, eftersom inte syrran har egna barn så har hon inte så stor koll på vad som är normalt, eller så vill hon bara vara snäll :) Barnen utnyttjade det i alla fall till max. De var bokstavligen överallt hemma hos henne. Fikade både med glass (tre olika sorter, eftersom de första två hon tog fram inte dög...), muffins OCH O'boy...!!
 
Hur som, vi skulle hem och jag blev mer och mer nervös inför hemfärden. Jag hade noll koll på hur jag skulle åka. Men det var en högersväng, sen var jag ute på E4 som tog mig hela vägen hem. Så jäkla nice, och bilresan tog oss 15min. Så himla skönt. Älskar min nya bil...!! Den är så himla skön att köra och det är verkligen storbilskänsla i en relativt liten bil, och fickparkeringar är inte längre ett problem! ;-) Med gamla Forden var jag tvungen att ha typ en 10m lucka för att kunna parkera. Ingen styrservo ha ha, men med grym styrservo och elspeglar så kan man nästan allt...!!
 
Så sent som igår så laddade jag ner i GPS appen WAZE till mobilen. Jag provade den idag när jag skulle till jobbet för att se om den fungerar. "Förbered högersväng om 800m" så himla nice att den fungerar! Jag ska testa den lite till innan jag vågar bege mig ut på helt okända vägar!
 
 
En bild på hur appen kan se ut. Min är ju på svenska såklart, både i text och ljud. Förutom navigering så kan man få information om hur lång planerad resa är och när man beräknas vara framme, problem i trafiken, poliskontroller, olyckor osv.
 
Det är ju grymt, mitt problem skulle i så fall vara ett minne blott. Syrran har ett utomhusbad precis i sitt område, så jag tänkte åka dit och bada lite mer barnen under min semester :) De föredrar ju poolen framför stranden, dessutom så är det ligger det ju bara med 15min avstånd härifrån!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0