Studenten i bild, och en Ferrari i present, nästan!


Redo för studentfirande!!


En lycklig bror som äntligen är klar med skolan, jaaaaaaaaay!


Naturvetenskapliga programmet med idrottsinriktning, fotboll och boxning!!


Nästan hela syskonskaran. Äldsta systern Camilla kunde tyvärr inte komma på själva utspringet, men kom förstås på mottagningen!


Pappa, hans fru och Oskar med syskon :)


Alla ville ta kort med Oskar, här med kusinen Sara!


Lilla kusinen Felicia med sin mamma och Oskar!


Syskontrion. Tvillingarna Kristiina och Niklas, och Oskar förstås!! ;-)


Mina två yngsta systrar Cissi och Alicia ♡ Cissi gillade verkligen studentfirandet och ville också upp på flaket! Hon stod och dansa till musiken och de gungande flaken som vaskade när de åkte förbi oss, gullunge!!


Jag och fina bror! Älskar det här kortet! Vi ser så glada, vältränade och snygga ut ha ha.. får man säga så om sig själv...?! Han är i alla fall ombytt och redo för att åka flak! På min tid bytte man inte om för att åka flak, men dagens ungdomar är ju helt galna på sina flak. Jag har aldrig sett så mycket alkohol gå till spillo!! ;-) Solglasögonen fick han av mig tillsammans med en liten skumpaflaska, wiiiiiiiiie!


Åkte hem till Oskar för att förbereda mottagningen, medan han va ute och vaska!! Men tog en paus ute på altanen, kan man så ska man! ;-)


Matdags! Det var supergott och det blev en kombination av svenska, finska och det asiatiska köket, mums!!


Nasi goreng, kyckling, foccacia, finska piroger med äggsmör(!!) m.m. Så himla mycket gott!


Fina syster Camilla!!


Efterrättsbordet var inte mycket mindre än middagsbordet. Jordgubbspaj, kladdkakor, rabarberpaj, danakaka, jordgubbar med grädde och jordgubbstårta... och jag var såklart tvungen att smaka på allt!!

Det var lite bilder från dagen som gått! Det var riktigt roligt att få träffa hela familjen, kusiner och till och med mina grannar, eftersom det är mina syskons kusiner. Världen är bra liten! Jag fick skjuts hem till tokstan, där jag hade parkerat min bil. Himla skönt att slippa åka kommunalt!

Brorsan verkade väldigt nöjd med dagen, sitt firande och presenter! Han fick pengar i massor, en resväska eftersom hans plan är att dra till Norge och jobba(!!), buhu, kommer sakna honom! Han fick fina personliga texter och allt var väldigt fint fixat hemma med bildspel och tavlor, allt bara på honom ha ha... jupp, så är vi i min familj!

Och nu kan jag avslöja vad han fick av mig... han ska få köra Ferrari! Eftersom han ganska nyligen tog körkortet, och han är kille så tänkte jag att det skulle passa honom väldigt bra! Han blev mycket glad, och jag fick till en liten text i kortet, även om jag är kass på att skriva finurliga texter i kort osv.. det blev ett enkelt "Grattis", sen sa jag åt honom att han skulle få unna sig lite vardagslyx, han skulle nämligen få köra Ferrari. Tuta och kör, och gör inget som inte jag skulle göra, dvs. gör vad fan du vill! ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0