Barn i fokus!



Ni får ursäkta röran, men renovering pågår!! ;-)

Njaaa, riktigt så är det väl inte, men lite fixande är det! Nu är det barnens rum som är i fokus. Mitt rum har jag ju lagt ganska mycket, både energi, tid och pengar på. Barnens rum fick ju ny färg på väggarna i vintras, eller rättare sagt så tog jag bort de gula fula tapeterna och ersatte dom med vit färg. Kan tyckas tråkigt. Men jag tycker det är stilrent, och det ger mer utrymme för färg i detaljerna!

Så sent som idag köpte jag en ny säng till barnen. De gamla enkelsängarna åkte ut och ersattes av en fin våningsäng. Kommande vecka är "pappa-vecka", och då ska jag passa på att fixa ordning så mycket som möjligt i deras rum, så det blir fint tills de kommer veckan därpå!

Lite som ska inhandlas är:

- Nya sängkläder
- Matta i matchande färg
- Sänglampor för kvällsläsning
- Vit rullgardin som håller ljuset borta på sommarkvällar!
- Vitmönstrade, transparenta gardiner
- Tavla med alfabetet (lilleman älskar ju allt som har med siffor och bokstäver att göra!)
- Ramar för egna framkallade foton
- En stor spegel, för att skapa lite mer rymd. Dessutom så står båda och speciellt Lillfia ofta och pratar med sig själv framför spegeln, klär ut sig med utklädningskläder osv framför spegeln.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0