Namnbetydelse



Satt och tittade i almanackan efter lite namnsdagar, och fortsatte sedan min sökning på internet.


Kolla på skoj upp namnet California. Jag kollade statistiken när Lillfia föddes och då fanns det ingen registrerad vid det namnet och jag trodde att det kanske skulle bli avslag på hennes namn. Trots det hade vi inga reservnamn...

Hur som, idag så finns det 3st i Sverige med namnet California.

Två stycken i Stockholm och en i Halland, och en av dom är min Lillfia. Lite coolt!
Dock så finns det ingen namnbetydelse för namnet. Men för mig betyder det RIKT, VACKERT och UNIKT.

Mitt namn är desto vanligare, 88931st med namnet, så känner mig inte speciellt unik ;-)
Namnet Sofia kommer från grekland och betyder "vishet" och "den kloka".

Maximilian är inte fullt så vanligt det heller, 3228st med namnet.
Maximilian betyder "den störste" och är ett tysk/romerskt kejsarnamn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0