Personalfest!


På lördag kör vi! För några veckor sen började vi, några från jobbet, smått prata om att gå ut tillsammans. Efter lite planering, så blir det äntligen av. Vi blir ca 15pers som ska grilla tillsammans, sen blir det utgång på det!

Jag skulle varit ledig den här helgen. Men idag när jag kom till jobbet så frågade chefen om jag ville jobba både lördag och söndag. Jag tackade såklart ja, men fick sovmorgon på söndag, härligt!

Som grädde på moset, så sa han också att jag fritt fick plocka det som behövdes i mat och dryckesväg inför grillningen. Chefen bjuder. Jag blev chockad, men ack så tacksam!

Så i helgen blir det (om alla kommer) jag, Johanna, Veroni, Vanja, Pia, Petra, Mickis, Jozefin, Frida, Aron, Markus, Hassan, Patrik, Oliver, Rickard och Robin, chefen själv, som grillar och festar till det hemma hos mig! Och kanske, kanske min fina Alexandra. Men jag har full förståelse för om hon inte orkar komma...

Jag har förberett lite, ringt stället som vi planerat att gå ut på, för att se att alla verkligen kommer in. Med tanke på att vi är i lite olika åldrar. Jag har även skrivit lappar till grannarna som jag tänkte sätta upp i trappen. Ser hellre att GRANNARNA plingar på min dörr, än att störningsjouren gör det ;-)

Nu ska jag bara skriva en inköpslista på allt som ska inhandlas efter lördagens arbetspass! Revbensspjäll, grillspett, potatisgratäng, partyis är lite av det som ska inhandlas! Får ju inte heller glömma grillkolen!!! Det ska verkligen bli skitskoj, alla är taggade och "personalfesten" är ett stort samtalsämne på jobbet just nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0