Skolan är slut, vad blir nästa projekt?!


Skolan är snart slut. Nästa vecka för att vara exakt. Tidigare i veckan så lämnade jag in den sista uppgiften, och under nästa vecka så ska jag på valfri dag logga in på plattformen och göra slutprovet. Alla uppgifter har hittills blivit MVG, så jag har verkligen satt ribban för hela kursen!

Det har varit en intressant kurs, Pedagogiskt Ledarskap. Mycket har man känt igen och kunnat applicera både på min nuvarande arbetsplats, men också från när jag arbetat inom förskola och privat med mina egna barn.

Trots att jag arbetat mycket, så har jag ändå tyckt om att plugga. En termin hit och dit känns lagom, och jag funderar redan på vad jag ska göra härnäst. Den här kursen läste jag ju enbart för att jag missade tentan på den när jag läste till barnskötare för ca 6år sen. När jag var gravid med lilleman, och ett IG bland mina betyg störde mig helt enkelt. Så det är alltså ingen kurs jag tänkt använda för vidare studier eller så, och den höjer faktiskt inte ens mitt snittpoäng eftersom jag redan har det högsta meritpoängen man kan ha...

Funderar som sagt på vad jag vill... ganska nyligen så har jag ju fått fast tjänst på en av mina arbetsplatser. Jag är enormt lättad, glad och nöjd över det. MEN det är ju inte där jag vill vara i resten av mitt liv. Helst av allt så vill jag ju, som jag många gånger tidigare nämnt, bli barnmorska. Vägen dit är lång dock, och först och främst måste jag läsa till sjuksköterska, vilket jag dessvärre inte alls är intresserad av. Så just nu känner jag mig inte alls motiverad att sätta mig i skolbänken, i minst 3år. För att SEN kunna läsa barnmorskeprogrammet som är ytterligare 1½år.

Ekonomi är också något som intresserar mig. Arbetet i sig, företagsekonomi, marknadsföring, bokföring, redovisning, intresserar mig, men inte arbetsplatsen. Jag är alldeles för social för att sitta på ett kontor. Jag behöver vara bland människor, jag tror att det är därför jag trivs så bra i butik.


Något annat som jag funderat länge på är ju att utbilda mig inom träning och jobba med det. Men vad jag hört och läst om yrket, så är det inte speciellt välbetalt om man inte är "kändis-PT" eller liknande och har en riktigt stor kundkrets. Träning är ju i alla fall något som ligger mig varmt om hjärtat, och det vore guld att få jobba med något man brinner för.

Samtidigt så tänker jag på vad jag kan få för arbetstider, lön osv. Det är mycket som ska klaffa för att det ska passa mig och barnen. Jag får ta mig en funderare... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0