Härligt gympass!



Nu är jag ganska nyligen hemkommen från gymmet. Det blev nästan 2½timme på gymmet, men jag ska erkänna att jag stod och pratade med folk i säkert 30min innan jag satte igång :)

Eftersom veckan mest har bestått av jobb, tidiga mornar och sena kvällar, så har träningen blivit lidande. Men idag körde jag järnet! Alltid lika härligt att gå därifrån med pump i hela kroppen!

Nästan hela kroppen fick sig en omgång eftersom hela jag har varit vilande från träning... jag hade velat köra lite benövningar och "toes to ring" i smithen, men det var en kille som körde i maskinen konstant. Han lämnade typ maskinen när jag gick ner för att köra mage. Men då har jag redan kört andra benövningar.

Smithen är verkligen en grym maskin. Nästan så att man önskade att man hade en hemma. Man kan verkligen köra många olika övningar i den. Ben, mage, bröst m.m.

Jag kör i regel alltid 3set, så siffran bakom övningen är antalet repetitioner.

Benpress 12

Bencurl 12

Benspark 12

Fristående knäböj med skivstång 12

Axelpress 10

Bicepscurl med hantel 10 (vardera sida)

Bicepscurl med skivstång 8

Latsdrag 5

Sittande rodd 8

Chins, 1-2st per gång och sen så många "halva" som jag orkade.

Dips i dipsställning, 1-2st per gång och sen så många "halva" som jag orkade.

Ryggresningar, så många jag orkade

Crunches i ställning, 40 (20 i mitten, 10 på vardera sida)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0