Citat av Oscar Wilde

Oscar Wilde har skapat många skämtsamma och ironiska citat. Men många av dom stämmer väldigt bra. Sånt många tänker, men väldigt få vågar erkänna...



"Män vill alltid vara en kvinnas första kärlek. Det är deras klumpiga fåfänga. Kvinnor har en mer begåvad instinkt. De vill bli en mans sista kärlek."

"Bakom glädje och skratt kan döljas ett rått, hårt och känslolöst temperament. Men bakom sorgen finns ingenting annat än sorg."

"Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt."

"Jag reser aldrig utan min egen dagbok. Man måste alltid ha något intressant att läsa när man åker tåg."

"Det enda sättet att gottgöra att man ibland är lite för snyggt klädd är att alltid vara alldeles för bildad."

"Moral är alltid den sista tillflykten för människor som inte förstår sig på skönheten."

"Jag vill inte höra vad folk säger bakom min rygg. Det gör mig alldeles för uppblåst."

"Egoism är att leva som man vill leva, det vill säga att kräva av andra att de lever så som man vill."

"Musiken är den fullkomligaste konstformen. Den avslöjar aldrig sin innersta hemlighet."

"Jag har så enkel smak. Jag vill bara ha det bästa av allt."

"En idé blir inte sann bara för att någon offrat sig för den."

"Egenkärlek är begynnelsen på en livslång romans."

"Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den."

"Folk som bara lever för sitt nöjes skull är vanligtvis ogifta."

"Jag brukar säga vad jag tänker. Det är ett stort fel nuförtiden, man blir så lätt missförstådd."

"Han har inga känslor,det är hemligheten med hans framgång. Han tror också att andra människor inte har känslor, det är hemligheten med det fiasko som väntar honom i framtiden.
Fler citat av Oscar Wilde hittar ni här: http://twice.se/oscar_wilde.html


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0