Familjen är värst!

Jag behöver få ur mig lite irritation. Och nu känns det mycket bättre. Vill slippa plåga mina vänner med huvudvärk. Så dom som är intresserade kan läsa, ni andra kan bara stänga ner sidan.





Irriterad är bara förnamnet. Jag satt så sent som idag och tittade på Lyxfällan, där en familj lät sin bror bo i källaren utan att brodern behövde betala varken hyra eller mat. En viss person satt bredvid mig och utbrister: "Se vad snälla dom är, han behöver inte betala något!" Varpå jag svarade, att bevisligen så hade dom behövt ta betalt för att ha brorsan boende där. Jag menar, dom är ju inte med i Lyxfällan för att dom har det gott ställt.

Efter det så blev jag kallad "pussy" och ni vet nog alla vad det ordet betyder rent översatt. Trevlig person, jajamän!

Personen har bott inneboende hos mig sen i November 2011, i januari skrev denne kontrakt MED SIN HYRESVÄRD att h-n skulle vara ute från sin lägenhet 3-6månader (3-5mån var dock vad h-n sa till mig). Snabbt räknat så är det maj ut, fem månader!

Ingen kallar mig "pussy", och absolut inte någon anhörig! Jag sa i alla fall att h-n ska vara ute ur lägenheten från och med 1 juni och då lämna tillbaks nycklarna.

H-n åberopar att h-n har ett kontrakt där det står 3-6månader på, och att det är det som gäller. Det h-n inte tycks förstå är att det är något MELLAN H OCH H-S HYRESVÄRD. Det har alltså inget med mig att göra. Kontraktet säger bara att h-n inte har någon lägenhet under 3-6månader och behöver då heller inte betala någon hyra hos henne. Men det säger inte att h-n ska bo hos mig under den tiden!! Och det är absolut inget kontrakt som jag själv skrivit under.

Personen hånar mig bara, pekar finger och säger: "Snälla lilla du, tror du jag tror på det där eller? Hur många gånger har du inte sagt att jag ska lämna lägenheten? Tror du jag ens lyssnar på det eller? Ta det till tingsrätten för kontraktsbrott. Ring polisen." Det är h-s ord för att vara exakt.

1 juni låser jag båda låsen, och får jag inte nycklarna så blir det en polisanmälan. DÄR KAN JAG däremot använda mitt hyreskontrakt där JAG STÅR SOM ENSAM BOENDE på min adress, och h-n kan bli anmäld för olaga intrång (och att h-n "kvarstannar obehörigen"), som kan ge böter och fängelse upp till 2år.

Tråkigt att behöva gå så långt. Men jag gör vad som krävs för att få vara ifred. Jag vill inte ha med min familj att göra överhuvudtaget. Jag har fått höra att jag är snål, känslokall, dålig förälder, omogen, jag har blivit kallad pussy, idiot m.m. Och att man vill slå mig. Alla sms och filmklipp finns kvar i luren och kommer att sparas tills dess att allt är som jag vill ha det.

Det ska bli spännande att se om h-n lyckas få boende, mat, hygienartiklar, tv, el, fri tillgång till internet för 3000kr/mån någon annanstans, för det är vad h-n betalar hos mig. Som mamma brukade säga till mig när jag var yngre: "Det här är fan inget hotell!". Jag lyssnar, lär och upprepar: Det här är fan inget hotell!

Varför ska jag ställa upp och öppna upp mitt hem för någon som inte ger mig respekt? För att det är en anhörig? Njaa, tror inte det. Blod är tjockare än vatten. Ja, må hända. Men det gör inte att vi har mer gemensamt eller att vi älskar varann mer för det. Vi råkar ha samma mamma, men that's it!

Jag filmade samtalet, men dessvärre så har det blivit något fel med ljudet. Ska se om jag lyckas fixa det sen, så får ni filmbevis på hur trevlig och mogen h-n är, eller inte.

OBS!! Felskrivning från min sida! Personen i fråga bodde hemma hos sig själv i två veckor i januari. Men bortsett från dessa två veckor, så har personen bott hos mig sen i November 2011.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0