Valborg = ledighet



Valborg betyder inte bara att vi går och tittar på brasan. Det betydde också att jag hade kort arbetsvecka. Det kändes verkligen när man fick vara ledig en dag så där mitt i veckan. Jag slutade dessutom redan kl.15 i måndags, super!


1:a maj var vi hemma och lediga. Vi gav oss tusan på att lilleman skulle lära sig cykla. Jag skruvade av stödhjulen medan han stod och tjurade för att han ville ha dom kvar. Men han gav det i alla fall ett försök och 10min senare så cyklade han utan varken stödhjul eller mig som höll i honom för balansen!

Han var så stolt och va ute större delen av dagen och cyklade. Vi övade på stora svängar, försiktigt inbromsning och att han skulle kunna starta cykla utan hjälp. Det tog inte många minuter förrän allt satt som smäck!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0