En mysig eftermiddag med lilla trollet...

 
Idag var vi som sagt hemma från skola och förskolan. Men det har inte direkt varit en lugn dag för det. Efter lite sovmorgon så gjorde vi oss ordning för att åka till barnens pappa, som var hemma och sjuk. Vi köpte med oss massa juice och fikabröd. Jag passade på att hämta hem barnvagnen därifrån, som jag sedan åkte till Barnens Hus med.
 
Vagnen blev nämligen skadad på flygresan och flygbolaget ville att den skulle lämnas in på butik för ett kostnadsförslag för reparation. Fick dock svaret att det är dyrare att laga den än att köpa en ny vagn, eftersom hela chassit har blivit skevt. Ett intyg på det fick jag också. Många turer fram och tillbaks.
 
Jag använder ju inte ens vagnen längre. Men G gör det, så det är lika bra att få det fixat, plus att jag en vacker dag tänkt sälja den, och då vill man ju gärna sälja en hel vagn. Så det blir till att beställa en ny vagn á 3000kr, som flygbolaget står för.
 
För övrigt så har vi hunnit bygga pussel och tittat på film. Även om jag nickade till x antal gånger. Jag tror att jag växt ifrån Kalle Anka...
 
Hur som, här kommer lite bilder från gårdagen. Jag hämtade Lillfia tidigt på förskolan och vi passade på att shoppa lite. Så sällan man hinner umgås med barnen en och en. Mysigt!
 
 
En välförtjänt fikastund efter en mysig shoppingstund. Smoothie/smaksatt latte och kanelbullar.
 
 
Lillfias kommentarer och ansiktsuttryck när hon såg något som hon gillade. "Åh, maaaamma. Sån här älskar jag. Kaaaaaaaan jag få den?". Well, hon lyckades och jag sa faktiskt inte nej en enda gång, men med ett plagg så kompromissade jag. Hon hittade en jeansklänning med tunna axelband, men eftersom hösten och kylan är här så föredrog jag jeanstunikan, och det gick hon med på! ;-)
 
Lilleman fick också en del, även om det var Lillfia som var i störst behov av lite nytt. Men några tröjor, långkalsonger och en ny pyjamas, med Angry Bird fick han. Så han var mycket nöjd!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0