Extremt taggad, men sjukt nervös!


Japp, det är beskrivningen av Lilleman idag! Han var riktigt förväntansfull när hans säljgrejer för Julförlaget kom med posten idag, och tjatade om att få gå ut och sälja redan idag. Han fick prova att knacka på våran dörr några gånger, presentera sig och frågade om jag ville köpa något. Han skrattade, men det gick ju bra. Charmig som få.
 
När jag tyckte han verkade redo så begav vi oss iväg. Gick bara i våran egen trappuppgång idag, och började längst upp. När han skulle plinga på första dörren så blev han sjukt nervös och sa att han inte känner dom. Men han gjorde det och jag höll mig lite i bakgrunden. När en tonårskille öppnade dörren, så pep lilleman fram "Vill du ha julgrejer av mig?" med halva julkatalogen i munnen... Inget köp därifrån dock!
 
Vi körde lite peptalk mellan våningarna, och till slut blev han riktigt duktig. "Hej, vill du köpa något ur min jultidning?". Många öppnade inte ens dörren, vissa öppnade den bara på glänt och vissa förstod inte svenska. Efter den sistnämnda dörren tyckte lilleman att det var jobbigt, och bad mig att hjälpa till eftersom han inte förstod vad dom sa.
 
En dörr kvar och inget hade han fått sålt på hela trappuppgången. En besviken lilleman ville inte fortsätta mera, han hade nog förväntat sig att det skulle vara lättare. Men efter lite peptalk om vad han hade för mål med att sälja, så plingade han på sista dörren. Portens barnkäraste farbror öppnade dörren, och lilleman frågade om han ville köpa något, varpå han ropade på sin fru och sa "Titta vad liten han är, så fin, och han säljer julsaker! Det måste vi väl köpa?!" och sen blev vi inbjudna. De skulle precis iväg på kalas, men var ändå gulliga och tog sig tid att bläddra igenom hela katalogen. Beställde några grejer, och så fort vi gått därifrån började en mycket stolt lilleman räkna på hur många poäng han hade tjänat...
 
Vill Du som bor i Södertälje eller känner oss beställa något från Lillemans julkatalog?
 
 
Surfa in på www.julforlaget.se/webbutik och lägg din beställning redan idag.
Anv.namn: 71124838
Lösenord: 7112
 
Lägg er beställning senast 15/11, detta för att beställningen ska komma till er i god tid innan jul. Jag har bl.a. beställt en julkalender med en saga (ljudbok) för varje dag, och en sån sak vill man ju som sagt ha i god tid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0