Reebok Crossfit Fitness Championship

Både igår och idag så var jag uppe i Sätrahallen för att titta på SM i Crossfit!
Två intressanta dagar, och jag har absolut fått lite ny inspiration till träningen. Övningarna är ju inte nya, men kombinationen de är ihopsatta, antalen och vikterna. Det gör att man kan sätta upp lite delmål i träningen, alltid kul! Nu vill jag bara att benet ska bli helt bra igen, så att jag kan träna. Det drog i kroppen av att stå och se på andra få en grym träning, och antagligen ännu värre träningsvärk några dagar framöver...!! ;-)
 
Några av wodsen de körde:
 
1.
21st squat med axelpress 55kg
21st chins
15st squat med axelpress 55kg
15st chins
9st squat med axelpress 55kg
9st chins
 
Allt skulle köras på max 7min. Tjejerna körde samma övningar fast med 35kg.
 
2. Marklyft
 
Killar 130-240kg
Tjejer 70-140kg
 
När de missade eller gav upp så fick de köra så många burpees de hann med på en minut. Grymt imponerade, det var några få som klarade högsta vikterna både hos killarna och tjejerna, och jag var grymt imponerad av en tjej som  såg helt oberörd ut när hon lyfte 140kg och sen slängde sig ner för att göra burpees!
 
Jag har fått lära mig att de mer avancerade kör omvänt grepp med ena handen. Provade det så sent som idag här hemma, och man får verkligen ett annat tag om stången!
 
3.
1000m löpning
25st hopp upp på pall i kombination med burpees
25st squats
25st pullups
25st ringdips
25st knew to elbow
2*20m utfallsgång med 20kg över huvudet
2*20m löpning med 20kg i famnen
3*20 m löpning utan vikt
 
Allt skulle göras på max 19min! Tjejerna gjorde samma övningar, fast 15st och med 10kg.
De flesta klarade sig inom tidsramen, men det var några som fastnade på "ringdips" som är grymt svåra. Vanliga dips hade de klarat, men just i ringar, och efter de tidigare övningarna... jag är imponerad att så många klarade det!
 

 
Han har precis lyft 240kg i marklyft och slänger sig ner och kör burpees, grymt! Det man ska tänka på är ju att de inte "bara" lyfter 240kg, utan de har lyft x antal stänger för att komma upp till 240kg. De var uppdelade på typ 130, 145, 160, 170, 195, 210, 220, 230, 240 och tjejernas typ 70, 80, 90, 105, 120, 130, 140.
 

 
Squat med axelpress... det stod en domare vid varje deltagare för att se att varje rörelse blev korrekt, den skulle såklart vara korrekt för att räknas.
 
 


Kommentarer
Carina

Hej! När man kommer in på din blogg så kommer det upp en ruta som frågar efter användarnamn och lösenord men när man klickar på avbryt så försvinner rutan och man kan läsa som vanligt. Ska det vara så?

Svar: Jag har också märkt att det blir så. Vet inte varför. Det ska i alla fall inte vara något lösenord på den här bloggen. Det är ju en underblogg till min gamla blogg, och den gamla har lösenord. Så kan ha något med det att göra. Bra att du kommer in iaf! :)
// FIA

2012-09-09 @ 23:52:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0